استاندار یزد از آغاز عملیات اجرایی احداث 200 کیلومتر از خط دوم انتقال آب استان در ماه مبارک رمضان خبرداد
استاندار یزد نیز در نشست  بررسی شاخص های رشد، توسعه و پیشرفت و مسائل و مشکلات استان با حضور معاون پارلمانی و مشاوران معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
ضمن خیر مقدم به معاون و مشاوران معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و نمایندگان مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، سفر مسئولان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور به استان یزد را مهم و منشاء خیر و برکت برای این استان دانست.


محمد رضا فلاح زاده در ابتدای سخنان خود با اشاره به نشست دیروز رئیس جمهور و هیئت دولت با استانداران و مدیران اجرایی استان های سراسر کشور خاطرنشان ساخت: باید تلاش کرد که طرح بزرگ، پر منفعت و با خیر و برکت هدفمندی یارانه ها که پس از تصویب در دستور کار دولت خدمتگزار قرار گرفته به نحو احسن اجرایی شده و مسائل و مشکلات احتمالی پیش روی آن مرتفع گردد.


وی در ادامه افزود: پایداری و ماندگاری استان یزد در مقابل دو هجوم اقلیم خشک و کویری و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان كه از هجوم آن ها به مرکز کشور جلوگیری می کند. قطعا مورد عنایت خاص مسئولان عالی رتبه نظام و کشور است


استاندار یزد با اشاره به تنظیم اسناد بالادستی در حوزه های مختلف سلامت، توسعه حمل و نقل، تربیت بدنی، سرمایه گذاری، تعاون،IT و ... فعالیت مسئولان استان را با برنامه، دقیق و طبق نیاز های مردم توصيف كرد.


فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود توجه بیشتر مسئولان به مناطق محروم استان را خواستار شد.


وی با اشاره به خشکسالی های متوالی در استان یزد طی 15 سال گذشته و پیامدهای منفی آن که خشک شدن 60 درصدی باغات، آب رسانی به 523 روستای استان و .... را در بر می گیرد تامین اعتبار خشکسالی استان به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام احداث مخازن آب شرب و مصرفی و همچنين احداث مجتمع های آب روستایی را یکی از درخواست های اولويت دار استان یزد دانست.


استاندار در ادامه با بیان این مطلب که بحران خشکسالی استان یزد طاقت فرسا شده است، تامین اعتبار براي بخشودگی جرایم کشاورزانی که وام گرفته و به دلیل خشکسالی و عدم درآمد نتوانسته اند اقساط آن را پرداخت نمایند را خواستار شد.


وی بر تامین اعتبار خط دوم انتقال آب استان تاکید کرد و افزود: با توجه به مصوبه وزارت نیرو انشاالله کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث 200 کیلومتر از خط دوم انتقال آب استان در ماه مبارک رمضان بر زمین زده خواهد شد.


عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه بازنگری در اختصاص بودجه های عمرانی و خشکسالی کشور به استان ها را ضروری دانست و افزود: استان یزد تنها استان کشور است که علي رغم افزایش مساحت و اتصال بخش های مرزی سایر استان ها به آن افزایش بودجه نداشته و از نظر اعتبارات عمرانی از استان های کم برخوردار می باشد..


وی تصریح کرد: حق استان کویری یزد با اقلیم خشک و فرا خشک بیش از این ها بوده که حل مشکل توزیع بودجه آب در کشور می تواند اعتدال در توزیع آن را به همراه داشته باشد.


همچنین در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمين یحیی زاده، اولیاء و تابش نمایندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي ، به بیان درخواست های مردم و مشکلات استان پرداختند.


اصلاح اعتبارات، افزایش و تخصیص بودجه خشکسالی استان، تامین اعتبار احداث خط دوم انتقال آب استان، تامین اعتبار پروژه های گازرسانی به شهرستان های استان و تسریع در اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور محترم به استان یزد از جمله درخواست های نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی در این نشست بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا